13 Kasım 2011 Pazar

Halkla İlişkiler in Amaçları:

1. İşletme Açısından İzlenen Amaçlar:
Günümüzde artık halka açılmayan ve onunla bütünleşmeyen işletmelerin uzun 
ömürlü olma şansı yoktur. Bu nedenle işletmelerin kendi bünyelerinde 
oluşturdukları Halkla İlişkiler politika ve uygulamalarından başta ekonomik içerikli
 olmak üzere birçok beklentileri vardır. Bu beklentiler özet olarak şöyle sunulabilir:
a. Özel girişimciliği aşılama.
b. İşletmeyi koruma.
c. Finansal güçlenme.
d. Saygınlık Sağlama.
e. Satış artırma.
f. İş gören bulma.
g. Endüstri ilişkilerini geliştirme.
2. Toplumsal Açıdan İzlenen Amaçlar:
Toplumsal açıdan olaya bakıldığında ise Halkla İlişkilerin amaçları şöyle özetlenebilir:
a. Halkı aydınlatmak.
b. Halkın yönetimle olan ilişkilerinde işlerini kolaylaştırmak.
c. Halkla iş birliği sağlayarak hizmetlerin daha çok çabuk ve kolay görülmesini sağlamak.
d. Halkın; dilek, istek, tavsiye, telkin ve şikayetlerini dinlemek, aksaklıkların giderilmesi için çalışmalar yapmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder